BRANKO POTOČAN

Zasavci nismo od muh. Ponašamo se s številnimi priznanimi in uspešnimi umetniki. Eden takšnih, na katerega smo upravičeno ponosni, je priznani koreograf in plesalec, režiser in pedagog, Branko Potočan, ki letos praznuje 30 let uspešnega dela.
“Branko Potočan rojen leta 1963, eden vodilnih slovenskih koreografov, ki se mu je globoko v spomin vtisnilo otroštvo v Hrastniku, kamor se nostalgično in hudomušno vrača v svojih plesnih zgodbah. Svojo plesalsko kariero je začel kot član folklorne skupine France Marolt. V osemdesetih letih je ustanovil svojo prvo plesno skupino, se leta 1986 pridružilPlesnemu teatru Ljubljana, leta 1990 pa postal član flamske skupine Ultima Vez Wima Vandekeybusa ter plesal v njenih številnih slovitih predstavah. Leta 1994 je ustanovil svojo skupino Fourklor ter z njo do danes ustvaril številne odmevne predstave, ki so v slovensko plesno sceno vnesle svežino humorja, neposrednost fizičnosti in veliko teatralnosti ter svojevrstno dramaturgijo avtorske pisave. Za svoje delo je med drugim prejel nagradi zlata ptica in posebno nagrado žirije na mednarodnem festivalu MESS. Zlato paličico pa je prejel leta 2005 za režijo predstave Kekec vSMG. Je tudi član skupine Betontanc.”
"Branko Potočan je začel na tleh, zdaj gre v nebo,"je koreografa, plesalca, režiserja in pedagoga na mini simpoziju o Potočanovem delu, ki se je odvil kot napoved njegove nove predstave fizičnega gledališčaŽepi polni zvezdoznačil sodelavec Tomaž Štrucl.
(vir internet)


O vas osebno lahko preberemo na spletu marsikaj, tisti, ki imajo srečo, da vas osebno poznajo, govorijo o vas v presežnikih. Lepo je imeti veliko prijateljev in sodelavcev, kajne?
Vsekakor. Delo, ki ga opravljam in stvari, s katerimi se ukvarjam, so nujno povezani s srečevanji, druženji in povezovanji zelo različnih ljudi, kar že samo po sebi vodi v širok krog znancev, kolegov, prijateljev.
Prvi vaši plesni koraki pa segajo v osnovno šolo. Kdo vas je tam navdušil ali je vse skupaj prišlo spontano?
Vse skupaj je prišlo spontano. Odkar pomnim, je bil gib moje primarno izrazno sredstvo. Dal mi je svobodo, samozavest in moč. Na začetku so bili to športi z žogo, plezanje po drevesih, teki, skoki, kasneje sem se pa pridružil vsaki stvari, ki je zadišala po plesu in kreativnosti (standardni plesi, folklora, breakdance ...).
Se spomnite vaše prve večje vloge? Jo mogoče kdaj odplešete, tako, čisto zase?
Moja prva večja vloga je bila precej specifična (bil sem privezan na cev, ki je nihala na vse strani in sem jo aktivno balansiral s svojo težo), to je bila predstava Panoptikum, pri Plesnem teatru Ljubljana leta 1988. Ostala mi je v lepem spominu, odplesati je pa žal ne morem več, saj so železno konstrukcijo že zdavnaj reciklirali.
Veliko vam pomeni samostojno ustvarjanje, torej svoboda v ustvarjanju brez omejitev. Pa ste odprti tudi za dobronamerne sugestije?
Moje delo je prežeto z moštvom idej in sugestij v kreativnem procesu in vedno sem bil odprt za vse sugestije, iskrice, prebliske, le da so bili konstruktivni in dobronamerni.
Nekje sem zasledila izraz telesni igralec. V plesnih nastopih je edini instrument telo in izražanje je tudi telesno. Bi glede na to, lahko rekli, da ste tudi telesni igralec?
Lahko bi rekli, da sem telesni igralec, čeprav je meni osebno bližji in bolj polnokrvni izraz gibalec.
Beseda cirkus takoj vzbudi določene asociacije. Kakšne pa so posebnosti sodobnega cirkusa, ki ga razvijate tako vi, kot tudi v različnih uglednih cirkuških šolah?
Sodobni cirkus se je pojavil kot alternativa klasičnemu cirkusu in njegova poglavitna razlika je v tem, da se v predstavah ne pojavljajo živali. Osnovno izrazno sredstvo je človeško telo, ki s svojo sposobnostjo in spretnostjo izvaja prvine, ki jemljejo dih.
30 let ustvarjanja je za vami in posledično, glede na uspešnost, lepo število nagrad in priznanj. Jih kdaj preštejete? J Verjetno ima vsako od njih poseben pomen, saj predstavlja delček vašega življenja.
Uf, priznanja še nisem nikdar štel, jih imam pa zapisana tako kot tudi predstave v svojem precej obširnem življenjepisu, ki ga mimogrede že dolgo nisem prebral, saj mu nove stvari samo dodajam.

Vaše delo zahteva, da vedno iščete nove izzive. Ste kakšen navdih za ustvarjanje dobili tudi v rodnem Zasavju? Od kod jemljete inspiracijo?
Zasavje me je že v osnovi determiniralo z večjih vidikov. Od poštenosti in delovnih navad, do prijateljstva, tovarištva, skupinskega duha in želje po raziskovanju sem dobil v rodni dolini, ki pa je bila in je še tako ozka, da te slej ko prej odpelje tudi v svet in to z dobro popotnico.
V Hrastniku je letos potekal že 14. mednarodni festival uprizoritvenih umetnosti Rdeči revirji, kjer ste umetniški vodja. Kako je sodelovati s svojimi rojaki?
Sodelovanje s Hrastničani mi je v užitek, saj se na neki način vedno vračam domov, med svoje.
Imate vpogled v število mladih potencialnih plesalcev v Zasavju? Je večje zanimanje pri dekletih ali fantih?
Vpogleda v število mladih plesalcev v Zasavju žal nimam, tako da bi o tem težko kaj več povedal, vem pa, da obstaja kar precej različnih plesnih društev in šol, ki se s tem ukvarjajo, tako da ni strahu za nove potenciale v plesnih vodah.
Verjamem, da ste v duši še vedno Zasavc. Obstaja vaš omiljeni kotiček s pozitivno energijo nekje v Zasavju?
Prelepa Kalska planina, s katere pogled nameri čez trboveljski dimnik in ustreli proti zahodu ...

Pripravila Stanislava Radunovič
Slike arhiv BP